Atlas vem är han? :)

Tänkte skriva ett inlägg om Atlas för det är säkert många av er som kanske inte helt vet vem han är :) Atlas är en D-ponny valack. Han är av rasen welsh cob :) Atlas är världens snällaste men det gäller att visa vem som bestämmer för han kan vilja gå sin egen väg i bland :) han är rolig att rida på och jag ÄLSKAR att hoppa honom! Han gillar att rejsa i skogen och på ängar. I somras tittade jag på hastnet och såg att en welsh cob sökte medryttare. Mejlade så klart och det gjorde även min kompis. Det var jag som skulle provrida Atlas och Amanda fick prova en annan. Stallet låg bortanför Landvetter och det var super mysigt :) jag blev helt kär i Atlas med en gång han va så söt o gossig fick även prova safir men gillade inte henne alls lika mycket.. Men efter några månader sa ägaren att Atlas skulle ut på foder och undrade om jag kunde tänka mig att ta honom. Jag började fråga mamma o pappa massa först sa dom nej och tillslut fick jag! :D var så otroligt lycklig. Nu har jag haft Atlas på foder i 2 månader och det går jätte bra!! Vi har massa små mål vi ska klara! Bland annat komma ut på en pay and jump längre fram inte alls högt kanske 50 cm bara för att känna på lite. :) Atlas och jag har haft massa minnen! Både dåliga o bra, ett bra är när vi hoppade och vi klarade 90 cm! :D sen ett dåligt var när jag Amanda och safir och Atlas red in i ett jordgeting bo:( usch va hemskt de va, hästarna bara sprang hem jag hade ALLA getingar på mig eftersom jag var först.. vi va typ 40 min hemifrån. Jag hade så fruktansvärt ont så jag trodde ja skulle dö.. Vi visst inte va vi skulle gö så Amanda fick ringa på hjälp.. Det var ingen fara med någon av oss men de var riktigt läskigt. Hoppas ALDRIG de händer igen haha.. Är så glad att jag har fått lära känna Atlas han är bäst och jag älskar han så galet mycket :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback