RIDNING IGENOM ALLA ÅR

Fick en kommentar om att jag ska skriva om min ridning genom alla år :) Ett bra tips!
 
Det började i början på 2005 eller 2006 att jag började rida på ridskola på Råda ridklubb. 
Haha det gick väll sakta men säkert framåt och jag började så småningom skaffa en sköthäst där. Min första sköthäst hette Dunlight. Dunlight var väldigt sööt, men lite småsur (enligt mig när jag var liten) så han passade inte sådär jätte bra :) Känner att jag inte riktigt orkar skriva om alla hästar jag skött men kan skriva vad dom heter :) Dunlight, Kresse, Rex, Bruniz. 
Här är en bild på världens bästa bruniz! :)
 
 
 
Efter några år av erfarenhet från ridskolan hittade jag en ponny som behövde medryttare som jag provred. På provridningen gick det verkligen uselt men fastnade för Kryddan (som han heter) ändå :) Kryddan var en new forest och var jätte duktig på att hoppa men var lite seg. Kryddan var 144cm hög. Jag började rida på Kryddan en dag i veckan o det gick väll framåt sakta men säkert :) Vi började hoppträna mer och mer och det gick bättre och bättre. 
 
Urgullig ponny måste jag säga!
 

Mitt i allt hittade jag en annan häst! Jag tyckte Kryddan blev lite tråkig att rida på och väldigt seg. Hästen hette Firsty. På provridningen så red min kompis Amanda sin medryttarhäst Pinto också. Vi red i en hage och Firsty var väldigt pigg och lite busig. :) Jag kom i håg att första gången jag skulle hoppa henne (ägaren var med) så började hon skena runt i ridhuset med mig och jag kände mig inte trygg. Hon var galen när jag red ut med min kompis osv. Jag bestämde mig för att fortsätta på kryddan ändå! Men dagen kom och Kryddan skulle säljas... :( Jag var lite ledsen men det gick över! :)
 
 
 
Jag provred an annan häst som var en d-ponny fux och var väldigt svår att rida. Jag tyckte det var kul att rida Tabasco som han hette. Men kände jag började inte på honom av olika skäl!
 
 
 
Haha senare så hittade jag och min kompis varsin häst. Det var en c-ponny som hette Bellman :) Bellman fick vi bara rida ut på och det var roligt ett tag. Bellman var väldigt pigg och snäll så det var kul! Hade honom i typ några månader :)
 
 
 
Sedan provred jag en häst som heter Dawanty. Dawanty var 144cm hög och väldigt snäll men pigg. Han var grym på att hoppa och tyckte om honom väldigt mycket! Red honom ett bra tag och det var en superrolig period! :) Min kompis hade också en medryttarponny där så vi red ofta tillsammans! :D
 
 
Och till sist lille Atlas! Haha en riktigt envis ponny ;) Jag och min kompis Amanda provred två hästar vid namn Safir och Atlas. Jag provred först Atlas och sedan Safir. Jag kände dirket att Safir inte var någon ponny för mig, så Amanda tog Safir och jag Atlas. Atlas stog en bra bit i från där jag bodde. Tog ca. 1 h med buss. Atlas är verkligen den bästa ponnyn jag har mött. Han är såååå mysig o snäll o allt. Vi har haft massa roliga minnen, men också lite sämre minnen :) Ett minne jag kommer ihåg är när vi red in i ett jordgetingbo hahah :P Och när vi hoppade 90 cm och när jag fick hem dig som min egen foderponny :D Nu har jag haft honom i 4 månader och det är super kul! Jag hoppas jag och Atlas kommer utvecklas ännu mer och såsmåning om komma ut på några payandjumps :) 
 
 
 
 

Kommentarer
Elvira säger:

Hej, har just nu veckans blogg där du kan vinna en länk för ca 80-100 personer, tävlingsregler hittar du här:
http://photochildelvira.blogg.se/2013/april/veckans-blogg.html

Alice - foto & vardag ♥ säger:

sv: tack så mycket! Du också! kram
allt bra idag då?

2013-04-08 | 18:38:48
Bloggadress: http://photobyyalice.blogg.se
Ella säger:

Sv. Taack Sofie, detsamma :D Aa det var jätte roligt verkligen, hoppas det gick bra med dig

2013-04-08 | 19:06:07
Bloggadress: http://ellablondie.blogg.se
isabelle säger:

bloglovinbyte ? :)

2013-04-08 | 19:28:07
Bloggadress: http://isabellelarsssons.blogg.se
Stephanie Aminoff säger:

Hej på dig, vill bara säga att du ha en super fin blogg! :D

Kolla dessutom in min blogg, massor med vårinspiration och jag har dessutom frågestund där du kan fråga om min bröstförstoring till exempel :) Klicka gärna dig in och läs lite, vore grymt!

http://aminoff.blogg.se

2013-04-09 | 17:17:38
Bloggadress: http://aminoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback