Hoppträning

Hej! :)
Igår var verkligen en AS kul dag!! Först skulle vi lasta Atlas men han ville INTE gå in i transporten.. Vi försökte verkligen med allt men de gick inte. Så vi fick åka till Råda och säga att vi inte kom jag var verkligen SJUKT arg och besviken.. Men då sa läraren som skulle ha träningen att hon och hennes mamma kunde följa med :) Så Veronica följde med till Atlas stall och dom hade linor så vi fick trycka in han.. Då gick det mycket bättre iallafall! :) Så när vi kom till Råda var han lite små tittig men det gick bra. Vi gjorde många roliga övningar i trav och galopp. I galoppen var han faktiskt oförväntat duktig. Han lyssnade hyfsat bra och galopperade på bra med bra fart. När vi skulle börja med bommarna tyckte han att dom var lite läskiga haha :) Men de gick bra. Sen när vi skulle börja hoppa, så fanns det en lila kryss oxer.. Haha den ville han INTE över.. Han vägrade nog 3 gångar men tillslut fick ja över han :) Atlas var faktiskt ganska pigg och hoppade bra när han väl hoppade! Vi hoppade en övning som heter lådan typ. Det var AS kul iallafall ;) Hoppade inte så jätte högt för Atlas var ju lite små tittig och det är bättre att hålla sig till dom lite lägre höjderna då :) Hoppade inte lika mkt som dom andra heller för han var helt slut och svettig haha :) Ska bara skritta ut på honom idag :) Om det är någon träning näst nästa vecka ska jag vara med på den med :) Sen har jag anmält mig till vår FÖRSTA start woop! :) ROLIGT!!
 
Den 17:e februari GFRK... Ska hoppa 50 och 60 cm :D
 

Kommentarer
Annie Berggren säger:

Aldrig kul med hästar som vägrar gå in i transporten :/

2013-01-21 | 07:27:56
Bloggadress: http://ponnyteamets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback