Dagens hoppträning 13/4

Hej :) Förlåt att bloggningen varit lite upp och ner!
Men iallafall tänkte berätta lite om dagens hoppträning ;)
Vi hoppade ute i paddocken, och det var väldigt kallt men det funkade. På framridningen var atlas väldigt lyhörd och fin :) Det var typ det bästa på hela träningen. Atlas har blivit fin i skritten men det är traven jag behöver jobba mer, att han ska kunna minska och öka när jag ber honom. Inte bli så sjukt lång i halsen osv.
Atlas var väldigt bråkig idag... Han ville inte röra på sig och han satt typ fast i marken vissa stunder. Han lyssnade inte ett piss, så V fick komma och typ driva på han eller vad man säger.
Jag hoppade bakom Josefina och Ginny i början för att Atlas skulle komma igång :)
Det gick bra och han hoppade fint över hindrerna. Några vägringar här och där men det mesta var mitt fel, pga. dåligt vägval eller liknande. Fick också hoppa bakom en annan häst, men då gick det totalt as dåligt. Fick bromsa atlas hela tiden bara för att hästen framför var mycket segare än atlas.. Så fick inga bra språng alls där. Hoppade själv i slutet (utan häst framför) och det gick ganska bra, han hoppade fint även där! 
 
 
 
Ja, asså man kan inte säga att jag är jätte nöjd. Men Atlas är en svår och envis ponny som man måste lägga mycket tid på. Det tar långt tid för honom att kunna lita på en. Han har börjat lita på mig mer och mer, men inte till 100. Alla payandjumper eller likande får vänta ett tag. Atlas måste först bli trygg på hindrerna och få en bättre och jämnare galopp på hinder så han hoppar av bra på alla hinder. Vi får se när vi åker i väg nästa gång, men när vi gör det blir det iallafall en JÄTTELÅG höjd typ 40 cm eller något sådant så han känner sig mer trygg med gångerna :) Det Kanske blir om några veckor, någon månad, eller flera månader :) Det får ta den tid det tar och jag får ha tålamod till 100000 %....
 
 
Nästa vecka kommer vi ev. åka iväg och hoppträna på en annan ridklubb, hoppas det blir av för isånnafall blir det väldigt spännande :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
josse säger:

sv: tack :D ja, hur r det själv?

2013-04-14 | 00:23:57
Bloggadress: http://lifebyjosefinee.blogg.se
Anna säger:

tack det samma!

2013-04-14 | 07:55:51
Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se
Elin säger:

Vad bra ! Planer frö dagen?
kram <3

2013-04-14 | 08:59:39
Bloggadress: http://elinwiman.blogg.se
Moa säger:

Sv: Tack så mycket, din blogg är också fin!

Ja allt är bra med mig, själv då? :)

2013-04-14 | 11:30:20
Bloggadress: http://moawandland.blogg.se
Saga säger:

Sv: tack detsamma!
Vad bra, eller alltså, då är jag iaf inte ensam om det! :P

2013-04-14 | 11:47:02
Bloggadress: http://sagaranch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback